Aktualności

Suplementacja w sporcie

03 lis 2018

 Czyli TOP 7 w co warto zainwestować.

1⃣Na pewno w pierwszej kolejności zainwestuj w sen i sensowny jadłospis, który będzie pokrywał Twoje zapotrzebowanie na makro i mikro elementy. To czego Ci brakuje, będą doskonale obrazować badania krwi, więc koniecznie zabierz się za nie jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś i zwyczajnie zobacz gdzie są luki w Twoim żywieniu.
Po co?
Bo zwyczajnie nie zdziałasz wiele bez fundamentów. Niedobory magnezu, wit B6,B12 , czy wit D to powszechna sprawa, a to rodzi sporo problemów związanych z regenerację układu nerwowego, produkcją czerwonych krwinek, czy hormonów steroidowych. �Dobrze odżywione ciało odpłaci Ci się dobrą odpornością, niższą podatnością na kontuzję, szybszym wzrostem masy mięśniowej, umiejętności motorycznych i lepszą pracą mózgu.

Na pierwszym miejscu stawiam więc dopieszczenie diety poprzez włączenie witamin i minerałów.

2⃣Kolejnym punktem na mojej liście są probiotyki, nuda co? �Tak, jeśli nie doczekałeś się jeszcze problemów z trawieniem i chorobami autoimmunologicznymi, ale ponad 50% zawodowych sportowców ma spore problemy z jelitami co przekłada się na problemy z wchłanianiem pożywienia, depresjami, regeneracją, pogorszeniu składu ciała etc.

Zacznij od maślanu sodu w celu doszczelnienia jelit, a następnie wrzuć stopniowo proste probiotyki jak np. sanprobi ibs, sanprobi sport czy swanson epic pro.

Gdy opanowałeś podstawy czas pomyśleć o dodatkach

3⃣Kreatyna to z pewnością dobre narzędzie nie tylko dla ciężko trenujących atletów, ale jak się okazuję również dla osób dużo pracujących umysłowo.
Po kolei….

NEWSLETTER
Zapisz się do mojego newslettera już dziś